Szívünk-lelkünk benne, Pihiszuszi a te horvátországi nyaralásod szakértője

Kategória: Blog,

Azt kérdezed: miben vagyunk jobbak/többek/mások, mint a konkurencia? Hisz annyi helyről lehet most már horvát szálláshelyet foglalni!
Nem igazán szeretem ezt a kérdést, mivel sosem voltam jó önmarketingben. Azzal együtt, hogy persze tisztában vagyok az értékeinkkel:  (?)  kicsi, családias, megbízható, odafigyelő, rugalmas, személyes, bablabla…
De...

De persze mindig is azt igyekeztünk kidomborítani, hogy a kínálatunkban szereplő szálláshelyek legalább 80%-át személyesen is ismerjük. Hogy számunkra nem az a fontos, hogy mindenképp nálunk foglalj, hanem hogy elégedetten gyere haza, hogy nyaralásodra szép emlékként tekints majd.  Épp ezért tőlünk nem csak szálláshelyet kapsz, hanem egy csomó más infót is: melyik öböl lesz hozzád a legközelebb, mely strandokat, kirándulóhelyeket keress még fel, hol érdemes vásárolni, és mi az amire semmiképp se fizess be, mert csak le akarnak húzni...

Hát jó, jöjjön akkor most egy nagyon személyes poszt, amiben megmutatom, hogy merrefelé jártunk az elmúlt években. Ne félj, nem fogom az összes helyszínt felsorolni, de azért jó néhányat.

Miközben a képeket gyűjtöttem össze, jóleső érzéssel konstatáltam, hogy – gyerekkoromat leszámítva – nem volt egyetlen egy év sem, hogy ne lettünk volna lent a horvát Adrián legalább egyszer egy évben, de általában többször is. Hogy mennyire gazdag vagyok, mert végigjárhattam a világ egyik legszebb tengerpartját! Igen, óriási gazdagság ez!

Bemelegítésképp jöjjön egy gyerekkori kép Dubrovnikból. A kikötőben, a Szent János erőd sarkán található üreges rész kiváló fotós helyszín. A 3 kép között (én – a nagyobbik - a kisebbik lányom) nagyjából 20-20 év különbség van.

A 90-es évek elején, mikor még javában dúlt a Délszláv háború, 2 nyáron át telepített idegenvezetőként dolgoztam Opatijában. Ekkor sikerült jobban megismernem a Kvarner-öböl településeit, partjait. Az egyik nyáron a Habsburg korabeli Hotel Imperial negyedik emeleti kicsiny, egy ágyas szobájában laktam, innen jártam be gyalogosan vagy busszal azt a 6-7 szállodát, mely vendégeinek kényelméről az én feladatom volt gondoskodni. Ma 4*-os, elegáns névre hallgató Remisens Premium Heritage Hotel Imperial lett belőle, de Elvis portás már akkor is ott volt, ma pedig ő a szálloda igazgatója. A képek között csak 25 év különbség van.

1996 február Rovinjban és szeptember Rabon

Mindkettő munkaút volt, szállásokat nézegettünk

Egy kis privát 2000 szeptemberéből – közös nyaralás Rab szigetén Marika barátnőmékkel

Egyik nyáron Murterre esett a választás, ahol egy csodás városrészen nyaraltunk (Pod Raduča) és végigjártuk a környék összes nagyvárosát is. Az első kép Murter legmagasabb csúcsán (Raduč), háttérben a Kornati szigetek, a második Šibenikben készült.

Legkedvesebb quaestoros kolléganőmmel, Bibivel bejártuk Szlovéniát, Isztriát, Közép- és Dél-Dalmáciát  szállásokat nézegetve. Itt éppen Novi Vinodolskiban voltunk kénytelenek pihenőt tartani  és pršutát ozsonnázni egy kis pagi sajt kíséretében.

Néhány olyan év következett, amikor nyaranta több hetet töltöttünk Krk szigetén. Keresztül-kasul barangolva azt az unokahúgaimmal és lányaimmal.

Karöltések Rijeka magaslatán, Trsaton és Malinskán.

Vrbniki strand és úton Cres felé a kompon

Rozi lányunk a Plitvicei tavaknál és Pag városa felett

Nagy szerelembe estünk Pag szigetével, és 2013-tól szinte minden nyáron Stara Novalján nyaralunk. Lun és Stara Novalja

Persze vannak üdítő kivételek, például mikor Lošinj szigetén töltöttünk 2 hetet. Ekkor bejártuk keresztül-kasul a szigetet, és Crest is. Ide amúgy akkor is érdemes ellátogatni, ha az ember Krk-en nyaral. Egy reggeli komp Valbiskáról, és egy késő délutáni vissza. Pont belefér egy szuper kirándulás az autentikus Lubenicére, egy csobbanás Valun csodás partján, és egy ebéd vagy kávézás Cres városában. Ha bevállalósabbak vagytok, akár legurulhattok Mali Losinjig is, csak akkor Cresen kell kihagyni valamit a 3 fenti közül.

Cres Valun és Lubenice

Egy munkaút 2014-ben. Itt majdnem lemaradtam a rabi kompról – de aztán valahogy mégis felfértem rá. A komp hátsó oldalát csak félig tudták felhúzni az autómtól…

Szilvi kolléganőmmel sok-sok apartmant néztünk meg, ő fényképezett én jegyzeteltem…

Aztán megittunk egy jó kis fröccsöt Banjol strandján…

Végül, jöjjön még egy Dubrovnik 2 évvel ezelőttről, hogy keretbe foglaljuk a történetet.

Tudom, sok-sok város kimaradt, a kedvencek közül is (mint pl. Pula, Porec, Trogir, Omis, stb), de egyelőre eleget meséltem magamról.. Most egy kicsit ti meséljetek..